donderdag 8 december 2016

Stuyland heeft eindelijk loopeenden!

Het is niet simpel om in Belgiƫ een groot aantal loopeenden tegelijk te kunnen kopen. Ik ben al een jaar op zoek naar een groep van 30 eenden, en het is nog niet gelukt. Maar vandaag heb ik er toch 20 tegelijk op de kop kunnen tikken.


Dit is er een deel van. 

Ze waren een beetje paniekerig na een te lange autorit . Wel grappig al die kopjes die tegelijk meeveren met elke oneffenheid in de weg, en alle platvoetjes die beginnen te kletsen zogauw ik een bocht neem, of het protesterende gesnater als ik rem of optrek. Eenden doen wonderen voor mijn rijstijl: ik heb nog nooit zo voorzichtig gereden als vanmorgen!

Voor de nacht zitten ze knusjes allemaal samen in een verduisterd hok vol stro, zo hebben ze de tijd om te bekomen. Morgen mogen ze hun nieuwe omgeving verkennen. 

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

2 opmerkingen:

Reactie? Vraag? Ideetje? Of gewoon de schrijfkriebels?
Ik lees jullie commentaren met veel plezier!