donderdag 29 december 2016

Homeopathie voor Knor

Vanmorgen toen ik de troep eenden buitenliet, hoorde ik mijn zoon niezen met het geluid van een volwassen man (zo eentje met het de borstkas van een operazanger). Ongelooflijk, wat worden ze toch snel groot, dacht ik nog even. Tot ik Knor in het snotje kreeg en Aliosha opgewonden uitriep: "Mama, Knor niest!"
Aha! Dat was het dus!


En tegelijk "Oei: een varken met een aankomende verkoudheid?"
Behalve dat ze nog een extra baal stro kreeg voor de nacht, heb ik haar ook de homeopathische middeltjes gegeven die we voor onszelf gebruiken: granules van Sabadilla (tegen niezen) en Aconitum napellus (voor verkoudheden veroorzaakt door kou), en 10 druppels Sanogem (c) (aftreksel van populieren- en elzenknoppen op alcohol om het immuunsysteem te versterken). Dat alles verstopt in een toegevouwen sneetje brood. Even was het spannend, maar ja hoor, zoals voorspeld (door mijn broer) was de vreemde geur geen probleem voor Knorretje; hier met die hap!
Hopelijk wordt ze snel weer beter: we houden ze de volgende paar dagen goed in het oog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vraag? Ideetje? Of gewoon de schrijfkriebels?
Ik lees jullie commentaren met veel plezier!